Segur que recorden encara com de moguda va ser la primavera passada. Segur que recorden l’encreuament de notes de premsa, intervencions i rodes de premsa on tant regidors de l’actual equip de govern i de l’anterior com els últims dos alcaldes del nostre poble, l’actual fins i tot flanquejat per personal treballador de l’Ajuntament, es van llançar mútuament acusacions i retrets per la no celebració de la marxa ciclista organitzada amb motiu de les festes del barri de les Forques, prevista per al dia 6 de juny, ja que esta no disposava de l’obligatòria assegurança de responsabilitat civil.

L’espectacle format per este intercanvi d’acusacions no ajuda a dignificar la política local, ja que, per damunt de saber quin alcalde o regidor delegat ho va fer millor o pitjor, el que queda clar és que un acte lúdic organitzat per una associació local no ha pogut celebrar-se i s’ha hagut de cancel·lar a última hora. Dit d’una altra manera, en este cas s’ha faltat a la principal funció d’un representant del poble que no és cap altra que facilitar les coses al ciutadans. I és que les associacions són un enorme dinamitzador en la vida del nostre poble. Elles organitzen una multitud d’activitats de tot tipus (culturals, festives, esportives, solidàries, lúdiques, formatives…) que fins i tot suplixen moltes carències del nostre Ajuntament.

Des de Compromís per Novelda no discutim la necessitat de l’assegurança, de fet, creiem que la seguretat és imprescindible en activitats on participen tants i tantes novelderes i novelders de totes les edats, el que no volem és que l’elevat import d’esta, en ocasions prohibitiu per a les associacions i organitzadors, i les diferents interpretacions de la normativa puguen impedir la realització d’activitats en què estes entitats treballen desinteresadament per donar vida al nostre poble.

Per tot això, l’Ajuntament es va comprometre al passat plenari i a proposta del Grup Municipal de Compromís a estudiar la fórmula perquè este tipus d’activitats puguen ser cobertes per la pòlissa de responsabilitat civil de què disposa i que ja fa amb alguna activitat o entitat però no amb totes. Amb tot això, l’Ajuntament es farà coorganitzador d’estos actes que resulten d’interés general cobrint-los amb la seua pòlissa.

Amb mesures com esta es pretén reconéixer i facilitar la important tasca del teixit associaciatiu de Novelda, un motor dinamitzador de la nostra ciutat que l’omple durant tot l’any de continguts, activitats i esdeveniments de tot tipus de manera desinteressada.

Vicent López Palomares, regidor de Compromís per Novelda